MASTER AKADEMSKE STUDIJE

Svake školske godine, Univerzitet u Beogradu objavljuje Konkurs za upis studenata na master akademske studije Univerziteta u Beogradu. 

Kandidat koji je ostvario pravo na upis, podnosi overene fotokopije dokumenata potrebnih za prijavu na konkurs, kao i originalna dokumenta na uvid.

Napomena:

Overa fotokopije dokumenta je u nadležnosti javnih beležnika i diplomatsko-konzularnih predstavništava Republike Srbije u inostranstvu. Izuzetno, u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, ove poslove obavljaju sudovi.

Overa fotokopije dokumenta vrši se isključivo na osnovu originalnog dokumenta – originalni dokument se predaje na uvid i tom prilikom se obezbeđuju fotokopije koje se pripremaju za overu od strane ovlašćenih lica za ove poslove.

Spisak javnobeležničkih kancelarija u Republici Srbiji na sledećem linku: https://www.mpravde.gov.rs/registar.php?id=6659

Pored toga podnosi:

  1. obrazac ŠV-20 (obrazac se popunjava i elektronski, a štampana verzija se potpisana predaje na fakultetu);
  2. dve fotografije formata 4,5×3,5 cm;
  3. dokaz o uplati naknade na ime troškova upisa;
  4. dokaz o uplati školarine za samofinansirajuće studente;
  5. izvod iz matične knjige rođenih/overenu fotokopiju ličnog dokumenta (pasoš);
  6. po potrebi i druge dokaze.

 

Pripadnici srpske nacionalne manjine iz susednih zemalja, uključujući i stipendiste projekta „Srbija za Srbe iz regiona“, prilikom podnošenja  prijave  podnose i izjavu u pisanoj formi o pripadnosti srpskoj nacionalnoj manjini.

Upis koji se vrši primenom afirmativnih mera, za lica koji su pripadnici romske nacionalne manjine i za lica sa invaliditetom, sprovodi se u skladu sa Programom upisa studenata pripadnika romske nacionalne manjine, odnosno u skladu sa Programom afirmativne mere upisa lica sa invaliditetom i Smernicama za prilagođavanje prijemnog ispita osobama sa invaliditetom koje žele da se upišu na studije primenom afirmativne mere za lica sa invaliditetom, odnosno koje iskažu potrebu za dodatnim prilagođavanjem.
Kandidati koji konkurišu za upis po Afirmativnoj meri u skladu sa Programom upisa studenata pripadnika romske nacionalne manjine prilažu fakultetu, pored propisane dokumentacije i Izjavu da su pripadnici romske nacionalne manjine i Preporuku Nacionalnog saveta romske nacionalne manjine.

Kandidati koji konkurišu za upis u skladu sa Programom afirmativne mere upisa lica sa invaliditetom prilikom konkurisanja za upis na željeni studijski program podnose, pored obavezne konkursne dokumentacije, i mišljenje kojim se utvrđuje status kandidata za upis primenom afirmativne mere za osobe sa invaliditetom.
Rok za pokretanje postupka utvrđivanja prava na upis na Univerzitetu primenom afirmativne mere je 10. jun 2024. godine.
Postupak se pokreće podnošenjem zahteva za utvrđivanje statusa kandidata i studenta sa invaliditetom Kancelariji za studente sa invaliditetom, na propisanom obrascu.

DOKUMENTACIJA POTREBNA ZA PRIJAVU NA KONKURS

KANDIDATI KOJI SU PRETHODNO OBRAZOVANJE ZAVRŠILI U RS

Pregled potrebne dokumentacije koja se donosi na uvid i dokumentacije koja se predaje prilikom prijave na konkurs.  

KANDIDATI KOJI SU PRETHODNO OBRAZOVANJE ZAVRŠILI U INOSTRANSTVU

Pregled potrebne dokumentacije koja se donosi na uvid i dokumentacije koja se predaje prilikom prijave na konkurs.

ROKOVI 2024/25

Prvi upisni rok

– najranije 2. septembra, a najkasnije do 2. oktobra 2024. godine – prijava i prijem dokumenata;

– najkasnije do 10. oktobra 2024. godine – Univerzitet objavljuje konačne rang-liste po studijskim programima koje su osnov za upis;

– najkasnije do 14. oktobra 2024. godine – upis kandidata;

– najkasnije do 15. oktobra 2024. godine – fakulteti dostavljaju Univerzitetu broj upisanih studenata po studijskim programima i broj slobodnih mesta.

Kandidati prilikom prijave na konkurs podnose na uvid originalna dokumenta, a uz prijavni list podnose fotokopije sledećih dokumenata: 

  1. diplomu i dodatak diplomi, odnosno uverenje o završenom studijskom programu prvog stepena studija. 

*Napomena: 

– za studijske programe obima 60, odnosno 90  ESPB bodova neophodna je dokumentacija kojom se dokazuje savladanih 240 ESPB bodova na osnovnim akademskim studijama, odnosno savladane osnovne studije završene u skladu sa propisima koji su važili do donošenja Zakona o visokom obrazovanju iz 2005. godine u najmanje četvorogodišnjem trajanju

– za studijske programe obima 120 ESPB neophodna je dokumentacija kojom se dokazuje savladanih 180 ESPB bodova na osnovnim akademskim studijama, odnosno savladane osnovne studije završene u skladu sa propisima koji su važili do donošenja Zakona o visokom obrazovanju iz 2005. godine u najmanje trogodišnjem trajanju.

  1. dokaz o uplati naknade za troškove prijave.

Kandidati prilikom prijave na konkurs podnose na uvid originalna dokumenta, a uz prijavni list podnose fotokopije sledećih dokumenata: 

  1. Diplomu i dodatak diplomi, odnosno uverenje o završenom studijskom programu prvog stepena studija.
  2. Prevod dokumentacije kod ovlašćenog sudskog tumača u Republici Srbiji. Napomena: Prevod strane srednjoškolske isprave mora biti overena originalnim pečatom ovlašćenog sudskog tumača u Republici Srbiji. Nije potreban prevod dokumenata izdatih u Crnoj Gori, Republici Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini.
  3. Rešenje rektora Univerziteta u Beogradu o priznavanju prethodnog obrazovanja radi nastavka obrazovanja na Univerzitetu u Beogradu, odnosno potvrda o započetom postupku priznavanja. *Više informacija o postupku 
  4. Dokaz o znanju jezika na kom se realizuje studijski program.
  5. Dokaz o uplati naknade za troškove prijave.