Priznavanje stranih visokoškolskih isprava 

Priznavanje stranih visokoškolskih isprava radi nastavka obrazovanja je postupak kojim se imaocu strane visokoškolske isprave utvrđuje pravo u pogledu nastavka obrazovanja, odnosno u pogledu mogućnosti uključivanja u nivoe visokog obrazovanja na Univerzitetu u Beogradu.

U postupku priznavanja radi nastavka obrazovanja sprovodi se vrednovanje stranog studijskog programa, na osnovu vrste i stepena postignutih kompetencija stečenih završetkom studijskog programa.

Osobe koje poseduju strane visokoškolske isprave, mogu konkurisati za upis studijskih programa koje organizuje Univerzitet u Beogradu i fakulteti u njegovom sastavu uz rešenje o priznavanju strane visokoškolske isprave za potrebe nastavka studija na Univerzitetu, odnosno uz posedovanje potvrde o započetom postupku priznavanja za potrebe nastavka studija na Univerzitet (sa potvrdom se može ostvariti samo uslovni upis na studijski program do dobijanja konačnog rešenja).

POSTUPAK

Postupak vrednovanja i priznavanja radi nastavka obrazovanja obavlja se na sledeći način:

*Zahtev za priznavanje strane visokoškolske isprave, uz prateću dokumentaciju dostavlja se na adresu: Univerzitet u Beogradu, Studentski trg br. 1, 11103 Beograd, putem pošte ili lično u kancelariji br. 1, svakim radnim danom od 8:30 do 16:00.

*Po prijemu urednog zahteva, Univerzitet pribavlja od Agencije za kvalifikacije Republike Srbije podatke o akreditaciji strane visokoškolske ustanove na kojoj je isprava stečena i studijskog programa koji je kandidat savladao.

*Ukoliko su ustanova i program akreditovani, o zahtevu odlučuje Komisija Univerziteta za priznavanje stranih visokoškolskih isprava radi nastavka obrazovanja, obavljanjem postupka vrednovanja stranog studijskog programa, na osnovu kriterijuma sadržanih u članu 14. Pravilnika.

*Odluka o vrednovanju stranog studijskog programa dostavlja se, uz celokupnu dokumentaciju, fakultetu na kom se realizuje studijski program za koji je podnet zahtev za priznavanje radi nastavka brazovanja, u cilju donošenja predloga odluke o priznavanju.

*Nakon dostavljanja predloga odluke fakulteta, Komisija Univerziteta razmatra predlog i donosi odluku o priznavanju, u skladu sa kriterijumima sadržanim u članu 16. Pravilnika.

*Postupak priznavanja okončava se donošenjem rešenja o priznavanju strane visokoškolske isprave radi nastavka obrazovanja na Univerzitetu u Beogradu.
Priznavanje strane visokoškolske isprave radi nastavka obrazovanja obavlja se u skladu sa Pravilnikom.


potrebna dokumentacija I ROKOVI

1. dva primerka zahteva za priznavanje strane visokoškolske isprave
2. dva primerka overene fotokopije diplome i dodatka diplomi;
3. dva primerka prevoda dokumenata iz tačke 2, overenih od strane ovlašćenog sudskog tumača Republike Srbije;
4. dva primerka overene fotokopije spiska položenih ispita, ukoliko nije propisano izdavanje dodatka diplome;
5. dva primerka prevoda dokumenta iz tačke 4, overenih od strane ovlašćenog sudskog tumača Republike Srbije;
6. dokaz o nastaloj promeni imena ili prezimena (ukoliko je do promene došlo);
7. dokaz o plaćenim troškovima postupka – naknada za priznavanje strane visokoškolske isprave radi nastavka obrazovanja iznosi 25.000 dinara (uputstvo za dinarsko plaćanje / uputstvo za devizno plaćanje ).
8. dokaz o plaćenoj republičkoj administrativnoj taksi za akademsko priznavanje stranih visokoškolskih isprava – republička administrativna taksa za akademsko priznavanje stranih visokoškolskih isprava iznosi 13.210,00 dinara (uputstvo za plaćanje)

1. dva primerka zahteva za priznavanje strane visokoškolske isprave
2. dva primerka overene fotokopije uverenja o pređenom delu studijskog programa sa spiskom položenih ispita;
3. dva primerka kratkog sadržaja pređenog dela studijskog programa (položenih ispita);
4. dva primerka prevoda dokumenata iz t. 2 i 3, overenih od strane ovlašćenog sudskog tumača Republike Srbije;
5. potpuna informacija o sadržini stranog studijskog programa u elektronskom ili štampanom obliku;
6. dokaz o nastaloj promeni imena ili prezimena (ukoliko je do promene došlo);
7. dokaz o plaćenim troškovima postupka – naknada za priznavanje strane visokoškolske isprave radi nastavka obrazovanja iznosi 25.000 dinara (uputstvo za dinarsko plaćanje / uputstvo za devizno plaćanje ).
8. dokaz o plaćenoj republičkoj administrativnoj taksi za akademsko priznavanje stranih visokoškolskih isprava – republička administrativna taksa za akademsko priznavanje stranih visokoškolskih isprava iznosi 13.210,00 dinara (uputstvo za plaćanje).

Postupak priznavanja visokoškolske isprave radi nastavka obrazovanja na specijalističkim, odnosno doktorskim akademskim studijama pokreće se podnošenjem dva primerka zahteva za priznavanje strane visokoškolske isprave i dokumentacije sa osnovnih i master akademskih studija (dve overene fotokopije diplome i dodatka diplome, kao i dva primerka prevoda diplome i dodatka diplome), bez obzira na to da li su visokoškolske isprave sa tih nivoa visokog obrazovanja stečene u inostranstvu ili u Republici Srbiji.

Ukoliko je to neophodno, u toku postupka od kandidata može biti zatraženo da podnese i dodatnu dokumentaciju.

Navedena dokumentacija dostavlja se na adresu: Univerzitet u Beogradu, Studentski trg br. 1, 11103 Beograd, putem pošte, ili lično, u kancelariji br. 1 svakim radnim danom od 8:30 do 16:00.

Kandidat nije u obavezi da prevodi dokumentaciju visokoškolskih isprava stečenih u: Bosni i Hercegovini, Republici Makedoniji, Republici Sloveniji, Republici Hrvatskoj i Crnoj Gori, pod uslovom da su te isprave izdate na nekom od sledećih službenih jezika navedenih država: bosanski, makedonski, slovenački, srpski, hrvatski i crnogorski, osim ukoliko to naknadno ne zatraži nadležni organ u postupku vrednovanja i priznavanja.

Diplome stečene u SFRJ, SRJ, SCG i Republici Srpskoj – Visokoškolske isprave stečene u SFRJ – do 27. aprila 1992. godine, u Saveznoj Republici Jugoslaviji, odnosno Državnoj zajednici Srbija i Crna Gora – do 16. juna 2006. godine i u Republici Srpskoj ne podležu postupku priznavanja i proizvode isto pravno dejstvo kao javne isprave izdate u Republici Srbiji.

Osobe koje prilažu stranu visokoškolsku ispravu kojom se dokazuje savladani deo studijskog programa na stranoj visokoškolskoj ustanovi u cilju konkurisanja za upis na studijske programe osnovnih akademskih, integrisanih akademskih i doktorskih akademskih studija (uključivanje u započeti stepen studija) u školskoj 2024/2025. godini, neophodno je da postupak priznavanja pokrenu najkasnije do 1. juna 2024. godine radi utvrđivanja prava na upis po navedenom osnovu.

Osobe koje poseduju stranu visokoškolsku ispravu, moraju postupak priznavanja za potrebe nastavka obrazovanja započeti najkasnije petnaest dana pre isteka roka koji je fakultet odredio za prijavu na konkurs za upis u školskoj 2024/2025. godini.

Strana dokumenta predata posle ovih rokova, omogućavaju konkurisanje za upis tek sledeće školske godine.

OSTALE INFORMACIJE

Ukoliko u trenutku pokretanja postupka priznavanja kandidatu nije izdata diploma, on može da podnese uverenje o diplomiranju ili drugu javnu ispravu koja svedoči o uspešnom završetku programa visokog obrazovanja, koja je privremenog karaktera i služi za utvrđivanje prava njenog nosioca do izdavanja diplome. Ukoliko je kandidat umesto diplome dostavio uverenje o diplomiranju donosi se privremeno rešenje o pravu na nastavak obrazovanja na Univerzitetu. Kandidat je dužan da u roku od godinu dana od dana prijema privremenog rešenja o priznavanju dostavi Univerzitetu dve overene fotokopije diplome i dodatka diplome. Ukoliko kandidat ne postupi u skladu sa navedenim, privremeno rešenje se poništava i kandidat gubi sva prava ostvarena na osnovu privremenog rešenja.

Priznavanje strane visokoškolske isprave radi zapošljavanja (profesionalno priznavanje) sprovodi Agencija za kvalifikacije Republike Srbije.

Priznavanje stranih srednjoškolskih isprava radi nastavka obrazovanja sprovodi Agencija za kvalifikacije Republike Srbije

KONTAKT

Telefonom: 011/3207-437 ili 011/3207-450 ili
Lično: ponedeljkom, utorkom i četvrtkom od 13:30 – 15:30,
petkom od 9:30 – 11:30,adresa: Studentski trg 1, Beograd, kancelarija broj 21
E-mejlom: priznavanje@rect.bg.ac.rs